Safari Tanzania

Reacties van onze klanten

Emanuel en Geoffrey waren onze gidsen tijdens onze safari in het  oogverblindende Tanzania en zij waren in alle opzichten prima: leuk, opvoedkundig en geduldig en zij spraken met oprechte warmte over alles wat ze ons lieten zien. En dat was zo veel. Het unieke en ongerepte landschap, met talloze stillevens, en het vele wild, dat door hen niet aan onze aandacht ontsnapte. We hadden het gezellig in de jeep, ook als de tocht lang en soms vermoeiend was- al was daar dan altijd weer een plekje aan een rivier of aan de rand van het bos waar wij konden bijkomen- gadegeslagen door krokodillen, nijlpaarden, olifanten, zebra’s en impala’s.  Waarna onze reis verder ging, met ontmoetingen met leeuwen als hoogtepunten…De daadwerkelijke rust kwam tegen het vallen van de avond in onze lodges: het koloniale Manor House, het intieme Onsea House of het overweldigende Lamai Camp waar Tamblin en Sascha verrukkelijke maaltijden in romantische sferen opdienden. Bijgestaan door hartelijke collega’s.  Ja, het was vermoeiend, maar steeds opwindend en voor ieder van ons onvergetelijk. De organisatie was strak  en foutloos en de tip om op het artistieke Zanzibar in hotel Zalu alles te verwerken bleek juist- daar zagen wij ook op de site van Nomad / Lamai Camp/Seregetti  dat onze opgravingen van benen en botten van een wildebeest, uitgevoerd door Emanuel tot nieuws was geworden.
In ruil daarvoor moeten wij nog een shirt van het Nederlands elftal van Wesley Sneijder opsturen…(het EK was volgens hem een eenmalige misser…) inderdaad, we kunnen niets negatiefs melden…
Petra,Kees, Ruben en Sander
juli 2012

Alles klopte tijdens onze fantastische trip!!! Als je met je hele familie, 7 in totaal, in de avond landt op Arusha ben je heel blij dat er iemand klaar staat om je op te vangen. Hoe goed georganiseerd, het blijft een gok. Gedurende de hele reis zijn wij nooit teleurgesteld. De tented camps Olakira (Ngorogoro region ) en Dunia (Serengeti) waren geweldig. Avontuurlijk genoeg om ons een safarigevoel te bezorgen maar met zoveel comfort dat je je in een luxe hotelkamer waande. Onvergetelijk was het moment dat ‘s ochtends bij het ochtendgloren thee op bed werd bezorgd en je vanuit je bed, als je geluk had, een giraf of olifant voorbij zag trekken. Het management in de “camps” was uiterst vriendelijk en behulpzaam. Het eten was uitstekend . Hoe krijgen ze het voor elkaar zo ver weg van de bewoonde wereld!. Last but not least de gidsen waren perfect opgeleid zodat geen enkel beest aan onze ogen is ontsnapt. De migratie van de gnoes en zebra s was vanuit ons kamp te volgen. Heel indrukwekkend. De combinatie vaste land Tanzania en Zanzibar is een aanrader

Maarten, maart 2012

Hoi Jan Willem,

We hebben het in 1 woord fantastisch gehad! Het was een onvergetelijke reis, het was wat we hadden gehoopt maar dan nog 10 keer beter en we zijn blij dat we voor The Safari Experience hebben gekozen. We hebben Afrika in ons hart gesloten, en we gaan zeker nog een keer terug!

Ayoub was de beste gids die we ons konden wensen. Zijn kennis van de natuur en de cultuur van Tanzania is ontzagwekkend en hij kan ontzettend boeiend vertellen. Op elke vraag wist hij het antwoord en die gaf hij door het vertellen van interessante verhalen en achtergronden. Hij heeft ons veel geleerd over de cultuur van de Maasai, en het gedrag en de karakters van de dieren die we hebben gezien. Omdat hij zelf zoveel van de natuur houdt, was het een voorrecht om met hem op safari te gaan. Hij heeft ons aangestoken met zijn passie en met zijn allen hebben we prachtige dingen gezien! Zelfs Ayoub was af en toe onder de indruk, omdat we enorm veel geluk hebben gehad en unieke dieren en dingen hebben gezien. Mede dankzij hem; want hij heeft goede ogen! Ayoub spreekt erg goed engels en is een hele aardige en humoristische man. Het was gezellig en het was indrukwekkend. Wat een topcombinatie! We gaan hem aanbevelen aan onze vrienden!

Naast Ayoub als gids, maakten de voortreffelijke lodges en met name Olakira Camp de safari ook tot een groot succes. Wat hebben we heerlijk gegeten in Plantation Lodge en wat werden we hartelijk ontvangen door Pascal in Olakira. We voelden ons meteen thuis. Onsea House was een verademing na de lange vlucht. Heerlijk dat men daar tot laat in de avond een lekkere maaltijd serveert. In alle accomodaties was het personeel ontzettend vriendelijk en servicegericht. De kamers waren ook erg goed; precies wat je van een 5-sterren accomodatie mag verwachten. Vooral de ruime opzet in alle kamers was erg prettig. In alle hotels (behalve uiteraard Olakira) was gratis wifi internet aanwezig bij de receptie (Onsea) of in een aparte internetroom (Plantation Lodge). Dat hadden we niet verwacht, super!
Olakira Camp was het meest speciaal van de hele reis. Bij aankomst werden we hartelijk en enthousiast verwelkomd door Pascal, de manager die zich als een warme gastheer over zijn gasten ontfermt. Als in elk hotel kregen we ook hier een welkomstdrankje, alleen nu kwam Pascal een praatje met ons maken en binnen no time voelden we ons thuis, midden in de bush! De tent was ongekend; een heerlijk bed, een zitje en een loungebed in de ‘voortent’ met uitzicht op de Serengeti, een heuse warmwater douche en zelfs een flush toilet en wastafel met stromend water! Geweldig! Omdat er maar 8 tenten in het kamp staan, werd het diner gezamenlijk genuttigd. Dit was supergezellig en het was leuk om onze ervaringen met gelijkgestemden te delen. Olakira beschikt over een goede chef dus ook hier was het eten weer erg lekker. Voor het eten met zijn allen om het kampvuur met een aperitief en na het eten lekker slapen met een warme kruik in bed (het is best koud ’s nachts op de Serengeti) en met het geluid van zingende krekels en in de verte het gebrul van de leeuwen. Werkelijk een unieke ervaring!

Waar de safari natuurlijk uiteindelijk om gaat is het wild. En ook dit heeft onze safari tot een onvergetelijke reis gemaakt. We hebben ongelofelijk veel gezien, dieren waarvan ik niet durfde te hopen dat ik ze zou zien zaten op een paar meter van de auto naar me te kijken. Cheetahs met welpjes, leeuwen in een boom, twee vorstelijke mannetjes leeuwen lui in het gras, twee keer een luipaard, een neushoornmoeder met haar baby, Great Migration met honderdduizenden gnoes, wat een ontzagwekkend gezicht is dat! Een grote kudde olifanten die trompetterend in de schemering voorbij trekt, veel leeuwen met welpjes, baby giraffes, een kudde nijlpaarden die lag te luieren in de zon,  tientallen apen, soms troepen van wel 60 apen die om ons heen de weg overstaken, grote marabus die voorbij kwamen vliegen en vlak naast ons landden, wat een ongelofelijk grote vogels! Talloze roofvogels formaatje groot, ongelofelijk mooie vogels in alle kleuren van de regenboog…echt teveel om op te noemen. Ayoub zei ook dat dit een erg succesvolle safari was! Maar dat heb je niet in de hand, en ik ben erg dankbaar dat we dit hebben mogen meemaken. En het allerleukste was nog wel dat alle dieren babies hadden! Vooral de baby aapjes, cheetah- en leeuwenwelpjes zijn erg schattig.

De eerste dag op Zanzibar was gewoon onwennig, omdat je niet meer alle indrukken van de laatste 5 dagen kreeg. We misten de safari! Wel hadden we het heerlijk in Breezes Beach Club & Spa, een heerlijk ruime suite met eigen terras met zonnebedden en een overkapt loungezitje. Een walk in closet, dus geen troep in de kamer, super! Groot bed, ruime badkamer en het resort zelf is ook ruim van opzet. Het strand is werkelijk adembenemend en we konden gebruikmaken van een beachbar, meerdere lunchgelegenheden en drie restaurants voor het diner, waarvan 1 private dining. Dit laatste hebben we gedaan en ook dit was erg leuk. Het eten was minder goed dan de overige accomodaties, op sommige avonden was er zelfs buffet en daar zijn wij niet zo van..maar gelukkig was er een alternatief. De lunch was overigens wel erg goed, en ook de locatie aan het strand was top. Al met al een heerlijke week, waarin we he-le-maal niks hebben gedaan behalve luieren, veel zwemmen in de warme Indische Oceaan en genieten van een lekkere coctail in de beach bar.

Al met al was het een topsafari, beter dan dit hadden we ons niet kunnen wensen. Alles werd voor ons geregeld, vanaf het boeken in Nederland bij Jan Willem, wat snel en flexibel ging en gepaard met goede adviezen zodat we kwamen tot de reis die wij voor ogen hadden, tot aan de laatste transfer naar het vliegveld in Dar es Salaam. Ook de laatste dag was erg goed geregeld. Aangezien we een aantal uren in Dar es Salaam te overbruggen hadden, werden we afgezet bij het Serena hotel, waar we een dagkamer hebben geboekt, lekker hebben geluncht en daarna nog een dutje en een douche gedaan hebben. Zo konden we fris en uitgerust aan de terugvlucht beginnen en kwamen we ook fris thuis, zodat we meteen weer aan de slag konden! 😉 Met een prachtige herinnering die we altijd met ons mee zullen dragen.

Nou lang verhaal haha maar met minder woorden kan ik het niet omschrijven. Heel erg bedankt voor het regelen van deze prachtige reis Jan Willem! We zijn The Safari Experience nu al aan het aanbevelen bij mensen die ook wel op safari willen.

Nogmaals bedankt!

Raymond en Linda
12-maart-2012

Wij hebben een fantastische vakantie in Tanzania gehad. Vrij kort voor ons mogelijke vertrek, trokken wij aan de bel bij The Safari Experience en legden onze wensen op tafel. Daarbij ook de financiële grens die we hadden. Er kon super snel geschakeld worden en het aanbod klonk direct goed. Na het oplossen van wat mitsen en maren kon de stempel op de offerte en werd alles vastgelegd. Vragen die we hadden werden snel beantwoord, kortom, nog voor vertrek konden we zorgeloos zijn.
Op 24 januari vertrokken we. Na een vlucht van 8 uur landden wij op Arusha en stond daar onze gids, Alfred, klaar. Direct was er een klik. We voelden ons heel welkom. Gedurende de 6 dagen die we met Alfred zijn rondgetrokken bleef de klik. Hij had humor, veel kennis van dieren, kende de weg op z’n duimpje (voor wie Tanzania kent, dat is heel knap!), had altijd ’s ochtends een schone auto, na een dag door het stof, nam de veiligheid in acht (op sommige ‘wegen’ niet onbelangrijk), kwam met leuke ideeën en sprak goed Engels. Het was echt jammer afscheid van hem te moeten nemen na de reis door Ngorongoro en Serengeti.
De accommodaties waar we hebben overnacht waren stuk voor stuk van topkwaliteit. Alles wat je nodig had was er. De tenten waren van alle gemakken voorzien en, voor ons niet onbelangrijk, we hebben overal fantastisch gegeten! Zeker in de tented camps was het bewonderenswaardig wat met de beperkt beschikbare middelen van de staf, iedere dag op tafel kwam cq wat we mee kregen voor de lunch.
Ook de organisatie ter plekke Asilia Africa, verliep vlekkeloos. Vriendelijke mensen die je goed informeerden ter plekke. Het reizen per vliegtuigje via de airstrips bijv. van Arusha naar  Selous was een belevenis op zich. Bij de eerste hou je de adem in, maar al gauw blijkt deze vorm van reizen vele malen beter, op tijd en beter georganiseerd dan een treinreis in Nederland.
Over het zien van Wild hebben we helemaal geen klagen gehad. De big 5, de super 7 en de ugly 5, ze konden niet aan ons ontsnappen. Zeker ook dankzij de ervaren gidsen die voor ons geregeld waren.
Een gebeurtenis sprong eruit. Bij Ubuntu, een tented camp aan de rand van de Serengeti, vonden wij een pack van 24 wilde honden. Normaal onvindbaar en zeldzaam. Er waren gidsen die ze al 10 jaar niet hadden gevonden. Het hele kamp was dan ook in rep en roer en de hele dag bleven er jeeps standby om te zorgen dat we ze niet uit het oog verloren. Uiteindelijk hebben wij de jacht op een Wildebeast van dicht bij zien gebeuren, en hoe angstaanjagend en vreselijk voor de Wildebeast, het was een ervaring om nooit te vergeten. Ook daarom, maar ook om de hele sfeer, de staf, de tenten en zeker ook het geweldige eten, sprong voor ons Ubuntu boven alle het andere uit. We hebben er genoten.
De reis eindigde op Zanzibar in weer een prima lodge, kleinschalig en dus niet zo massaal als de andere hotels en lodges. Ook hier was het eten weer prima verzorgd. De accommodaties, zoals gezegd, zijn met zorg uitgezocht door mensen met gevoel, die weten wat het leven mooi maakt.
Wij danken The Safari Experience en Asilia Africa voor een fantastische vakantie die we nooit meer vergeten!

Lisanne

Verslag Tanzania reis, 24 januari 2012 – 8 februari 2012

Beste Jan Willem,

We hebben inderdaad een fantastische tijd gehad en Afrika is nog
niet van ons af! Het heeft onze verwachtingen meer dan overtroffen
en heeft een enorme indruk achter gelaten. Dit is bij verre de mooiste reis
die ik ooit gemaakt heb, mede dankzij de strakke organisatie van de hele reis.

U heeft een droom laten uitkomen… Dank daarvoor!!!
Wat betreft de situatie in Afrika en de mensen daar, niets dan lof van mijn kant.
Hakuna Matata is iets wat mij nog jaren bij zal blijven en ook dat heb ik als
pluspunt ervaren. Heerlijk hoor zo’n relaxe grondhouding!

Wat cijfertjes;

Gids (kennis, taalvaardigheid, inzet en humor) = 9
Accomodaties (lodges) = 9
Luxe tented camps = 8
Eten = 8
Organisatie van de groundhandler = 9
Organisatie The Safari Experience = 10
Hoeveelheid wild = 8

De foto’s die we beide hebben geschoten zijn wat mij betreft een bewijs
van de fantastische tijd die we daar gehad hebben! Dit is maar een snelle
greep uit de collectie want ik heb nog een boel bewerkingswerk te doen.

Nogmaals Dank voor deze Experience!!!

Roel van der Voort

6/1/2011

Beste Jan Willem,

Deze vakantie vergeten we inderdaad niet snel. Het voelt ook als minstens vier weken weg. Totaal uitgeplugd. Ben weer zeer tevreden over de vering van mijn auto.

Gids 8 (apart gescored naast onderstaande onderdelen, omdat daarbij niet zijn ogen zitten; hij spot enorm veel en rijdt zijn eigen route niet achter de meute aan)

Kennis 9 (enorm brede kennis: geografie; ecologie; bloemen/bomen, insecten. Geen 10, omdat we bij de Walking Safari  in Tarangiri een soort wandelende bioloog troffen)
taalvaardigheid 8 ,
inzet 8 (; soms – o.a. in de Crater hadden we even het idee dat hij weinig zijpaden kiest – even stapje meer. Hoewel logisch als je 14 jaar gids bent, is dat een kwetsbaar punt)
en humor 7 (zit ook een cultuurtje tussen, maar hij had best humor)
Accomodaties (lodges) 9 (The Tides was de minste door mager engels van het personeel; haperende uitrusting bij het snorkelen en opertationeel wat klungeligge dingen; overigens had je daarvoor gewaarschuwd)
Eten 9 (verrassenderwijs vonden we het eten in de Plantation Lodge minder (beetje oubollige receptkeuze) dan bij de andere overnachtingen. Onsea met om 25 uur (so to speak) een heerlijk diner wat de openingsklapper; kinderen en ouders hebben beiden genoten, gezien de beperkte mogelijkheden in de tented camps een prestatie)
Organisatie van de groundhandler 9 (geen enkel probleem; enige onzekerheid over retourvlucht van Pangani/Tanga naar Dar, maar direct werd gereageerd naar de eigenaar van The Tides; verder was onduidelijk of het eten in Mercury op de laatste avond nu wel of niet betaald was. Ik heb niet betaald overigens)
Organisatie The Safari Experience  9 (geen 10, maar ik zou niet weten wat je beter kunt doen. Supersnelle reactie na onze late komst)
Hoeveelheid wild 10 (geen 100 meter zonder een dier; kom daar op de Veluwe eens om)

Kees Roodenburg

5/1/2011

Wij hebben een geweldige, goed georganiseerde reis gemaakt met the Safari Experience. Bijna ongeloof, dat op iedere volgende locatie weer een vriendelijke gids stond te wachten op ons.
Nog steeds heb ik heimwee naar de Serengeti.
The Great Migration was een geweldig mooi “oer”-gebeuren.
Soms, als om even terug te gaan naar die vakantie,  kijk ik deel 1 van The Great Migration van National Geographic, daar stonden wij ook in de jeep, ademloos bij de Mara river.

anoniem
September 2010

Deel op
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone